Karitatív munka „aranyos” diákoknak

Január végén immár negyedik alkalommal töltött el a 11.a, b és c osztály egy-egy hetet a Pető Intézetben. A segítő munka során a fiatalok elmondásuk szerint rengeteget tanultak a rájuk bízott gyerekektől, akikhez többen a program végeztével is rendszeresen visszajárnak.
2013. január 14- február 1. között a 11.a, b. és c. osztályból 80 tanuló végezte a szociális munkát a Nemzetközi Pető Intézet Általános Iskolájában. Az osztályok 1-1 hetet töltöttek ott. 3-4 fős csoportokban dolgoztak 36 órás program keretében. A 4 órás felkészítés után a 30 óra közösségi munka az Intézetben 8 órától 14 óráig vagy 12 órától 18 óráig tartott. Az ottani egyeztetés szerint ettől eltérhettek. Végül két óra értékelés és élménybeszámoló zárta a programot.
A szociális gyakorlatot megfelelően előkészítettük, mint a korábbi években is. A tavaly karitatív munkát végző diákok meséltek tapasztalataikról az alsóbb éveseknek, valamint a szülői értekezleten beszámoltak a szülőknek. Magyar órákon irodalmi felkészítés történt és megnéztünk egy kisfilmet a Pető Intézetről. A szülői beleegyezés és támogatás után felvettük a kapcsolatot az intézmény vezetőjével, Tótfalussy Ákosnéval. Megállapodtunk a gyerekek teendőiről és az időbeosztásáról.
A karitatív munka során az önkéntesek megismerkedhettek az intézet mindennapjaival, miközben testközelből élhették át a különböző korcsoportba tartozó gyerekek problémáit az 5-6 évesektől kezdve egészen a 16 évesekig. Részt vettek a mozgás- és látássérültek ellátásában, segítettek az étkeztetésben, az öltöztetésben. Konduktorok irányítása mellett ízelítőt kaptak a világhírű Pető-módszerből, a mozgásfejlesztő foglalkozásokon a gyakorlatban tanulmányozhatták a speciális segédeszközök használatát.
Idén a gyerekek más közösségi szervezeteknél is segítettek, mint szociális munkás és önkéntes tűzoltó. Azok a diákok, akik nem vettek részt a karitatív munkában, az iskolában kaptak közösségi munkát ebben az időben.
A diákok szerint a rájuk bízott gyerekek rengeteget segítettek a beilleszkedésben, az első napokban inkább ők bátorították, tanították a karitatív munkára érkezőket.

Az intézet vezetője szerint a karitatív munka jó alkalom arra, hogy az ép gyerekek a másság mellett az értékeket is észrevegyék beteg, vagy valamilyen fogyatékkal élő társaikban. „Arra törekszünk, hogy a most felnövő korosztályok ne sajnálattal forduljanak a sérült emberek felé, hanem egyenrangú félként kezeljék őket.

Aszódi Judit igazgatóhelyettes

Tanulói beszámolók:

Nyerges Miklós 11.a

Pick Barbara 11.b

Teremy Kristóf 11.c