A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. pályázatának második utazása alkalmával 22 „aranyos” diák és 3 tanár /Bali Dorottya, Tóth Kinga és Aszódi Judit/ látogatott Aradra május 21-24-ig. Jó hangulatban töltöttük ezeket a napokat, hiszen barátokkal voltunk. A pályázat megvalósulásának második utazása alkalmával útinaplót hoztak létre az „aranyos„ és az aradi diákok, amit az értékelő foglalkozásokon mutatunk be iskolánkban és a Pető Intézetben.
Iskolánk pályázati honlapja >>>
MÁSODIK PÁLYÁZATI TALÁLKOZÓ: az Arany János Általános Iskola és Gimnázium küldöttségének látogatása Aradon, Világoson, Mácsán.
A TEVÉKENYSÉG PROGRAMJA: 2013. MÁJUS 21-24.
Május 21. (kedd)
Érkezés, ebéd: 15:00
- 17:00 óra:
- A fogadó iskola átfogó bemutatása (az aradi diákcsoport tagjai)
- Műhelymunka (tanári irányítással) a résztvevők előzetes ismereteinek feldolgozása, rendszerezése (Arad történelmi múltjáról és szerepéről az 1848-49-es forradalomban és szabadságharcban)
- 18:00 óra – Városnéző séta: a történelmi belváros, irodalmi és kulturális nevezetességek, a Szabadság-szobor (Olasz Angéla, Lehoczky Attila történelemtanárok idegenvezetésével)
Vacsora: 20:00-20:30
Május 22. (szerda)
- 9:00-14:00: Kirándulás Világosra: a fegyverletétel helyszíne, a Bohus-kastély (anyaggyűjtés a naplóhoz, aradi diákok, tanárok az előadók)
- Ebédszünet: 14:00-16:00
- 16:00-19:30
- A gyűjtött anyag rendszerezése, megbeszélése, feldolgozása
- Táncház
- Vacsora: 19:30-20:30
Május 23. (csütörtök)
- 9:00-14:00
- Koszorúzás a vesztőhelyen.
- Kirándulás Mácsára: Csernovics-kastély, Damjanich János és Lahner György síremléke
- Ebédszünet: 14:00-16:00
- 16:00-19:30
- A csoport: Drámajáték-műhely (Varga Gábor Tábornokok című drámájának drámajátékos feldolgozása Ruzsa Ildikó vezetésével) – 15 résztvevő
- B csoport: az aradi vár makettjének elkészítése (Muntean Tibor vezetésével) – 7 résztvevő
- C csoport: Power Point bemutató készítése: Arad és nevezetességei (Ilona János vezetésével) – 7 résztvevő
- D csoport: a napló végleges változatának elkészítése, a napló bemutatásának megbeszélése (Aszódi Judit vezetésével) – 15 résztvevő
- Vacsora: 19:30-20:30
Május 24. (péntek)
- 9:00 óra
- A napló bemutatása (a két iskola diákjai közösen) a Csiky Gergely Főgimnázium 9-10-es évfolyamának diákjai és tanárai előtt (Tóth Árpád terem)
- A vendéglátók rövid ünnepi búcsúműsora a budapesti vendégeknek.
- Ebéd, a vendégek elutazása
Az alábbi linken a Duna Tv-Erdélyi Tv felvételét lehet megtekinteni, valamint a Kossuth rádió felvételét lehet meghallgatni.
http://www.erdely.tv/hirek/mai-marciusi-ifjak
„Magyarország az egyetlen ország a világon, amelyet önmaga
vesz körül.”
A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. BGA-12-HA-03 sz. Együttműködés gimnáziumok között című pályázati felhívására benyújtott Mai Márciusi Ifjak című pályázatot a Bethlen Gábor Alap Bizottsága a 41/2012. (VII.13.) számú Bizottsági Határozat alapján 1 220 000 forint összegű támogatásban részesítette.
A pályázat célja a határon túli, magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővülése, a magyarországi és külhoni fiatalok közötti kapcsolatok kialakulása, személyes találkozók, valamint a diákok közösségi szerepvállalásának elősegítése.
Iskolánk 9. évfolyamának 22 tanulója a három osztályfőnök /Koudela Judit, Rédei Edina és Tóth Kinga/ irányításával vesznek részt ebben a projektben. Partneriskolánk, az aradi Csiky Gergely Főgimnázium 22 diákjával dolgozunk együtt. Osztályfőnökeik koordinálásával végzik Ők is a kitűzött feladatokat.
A projekt három fő részből áll.
1. Az együttműködés előkészítő szakasza a projekt kezdetén, az első utazás előtt Budapesten kerül lebonyolításra. Az előkészítő szakasz kötelező, valamint fakultatívan vállalható tevékenységeket tartalmaz. Ennek részeként on-line vetélkedőt rendezünk, amibe bevonjuk az aradi tanulókat is.
2. Az együttműködés lebonyolítása két helyszínen történik. Az a diákok feladata, hogy szellemi és/vagy tárgyi emléket hozzanak létre közösen. Budapesten március 11-14-ig és Aradon május 21-24-ig. Budapesten a 44 tanuló elkészíti a március 15-i műsort, amit előadnak az iskolában és a Pető Intézetben. Aradon és környékén a diákok ellátogatnak a 1848-49-es emlékhelyekre és naplót készítenek.
3. Az értékelő szakasz a második utazásról való hazaérkezést követően, Magyarországon kerül lebonyolításra. Az értékelés célja a történtek áttekintése, a tanulságok levonása, az eredmények megfogalmazása, a külhoni magyarsághoz kapcsolódó ismeretek, az együttműködés során szerzett tapasztalatok iskolai keretek között történő megjelenítése.
A kommunikációs tevékenységek révén a nagyközönséget megismertetjük pályázatunk elemeivel!
A tevékenységeinkről naplót vezetünk, ami elérhető az iskola honlapjáról is.
Fotó-,videó dokumentációval tesszük érdekessé a beszámolót!
Aszódi Judit igazgatóhelyettes
projektvezető