Budapest, 2014. február 12., szerda (MTI) – Korszerű, az emelt szintű érettségire felkészítő természettudományos laboratóriumot és központot adtak át szerdán a XII. kerületi Arany János Általános Iskola és Gimnáziumban.
Az átadáson Patkó Lajos igazgató arról számolt be, hogy az intézményben több partnerrel együtt öt évvel ezelőtt tudták újraindítani a reál tagozatot, a felső tagozatosokkal pedig az Öveges pályázat segítségével tudják megismertetni a természettudományokat. Őket a modern laborral emelt szintű érettségire is fel tudják készíteni, az iskola pedig 12 partneriskola diákjait is fogadja.
Marekné Pintér Aranka, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) elnöke jelezte: a központ 47 hasonló programban vesz részt, többnyire az önkormányzatokkal közösen, ami jól mutatja a kettős gondoskodást az új fenntartói rendszerben. A hálózatos tanulásra utalva megjegyezte: a fejlesztéseknek kettős céljuk van, egyrészt az, hogy a diákok élményhez jussanak, megerősödjön az élménypedagógia, másrészt pedig a pedagógusok módszertanilag fejlődni tudjanak, egymástól tanulhassanak.
Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere arról beszélt, hogy az Arany János Általános Iskola és Gimnázium igazgatója fontos hiányt vett észre, amikor a reál profilt kezdte erősíteni az erős nyelvi és humán gimnáziumok között. Elmondta, hogy az Öveges pályázaton 280 millió forintot fordítanak az eszközökre, a pedagógusok képzésére, a partneriskolák szállítására és az emelt szintű érettségi felkészítésre.
Szólt arról, hogy a természettudományi képzéseknél évtizedekkel ezelőtt kezdődött a probléma, egyre csökkentek a felvételi pontszámok és a jelentkezők, 3-4 éve pedig olyan riasztó adatok voltak, hogy országosan mindössze 2-4 jelentkező volt kémia és fizika szakokra. A polgármester – aki az Országgyűlés oktatási bizottságának elnöke – megjegyezte: ma már 40-50-en jelentkeznek, de még ma is rengeteg a vita arról, lehet-e egységesebb természettudományi képzést kialakítani, megtartani vagy megújítani a régit. Pokorni Zoltán álláspontja szerint kevesebbet, de sokkal alaposabban kellene oktatni ezeket a tárgyakat, látványos kísérletekkel, szemléltetéssel, egyszerű kérdésekkel lehet kedvet csinálni a gyerekeknek.
Új laboratóriumot avattak – Magyar Nemzet, 2014. február 13.
Korszerű, az emelt szintű érettségire felkészítő természettudományos laboratóriumot és központot adtak át a XII. kerületi Arany János Általános Iskola és Gimnáziumban, ahol öt évvel ezelőtt indították újra a reál tagozatot, a felső tagozatosokkal pedig az Öveges-pályázat segítségével tudják megismertetni a természettudományokat. Pokorni Zoltán, a kerület polgármestere (képünkön) elmondta, hogy az Öveges-pályázaton 280 millió forintot fordítanak az eszközökre, a pedagógusok képzésére, a partneriskolák szállítására és az emelt szintű érettségi felkészítésére.
(MTI)
Öveges Laboratórium – Népszabadság, 2014. február 13.
Korszerű természettudományos laboratóriumot és központot adtak át a fővárosi Arany János Általános Iskola és Gimnáziumban tegnap. Az Öveges-pályázat segítségével kialakított, az emelt szintű érettségire felkészítő laboratórium tizenkét partneriskola diákjait is fogadja majd. FOTÓ: MÓRICZ SIMON.
Megnyitotta kapuit az Öveges Laboratórium – Edupress, 2014. február 12.http://www.edupress.hu/hirek/index.php?pid=egycikk&HirID=30093
Veres Enikő: Pokorni Zoltán robbantott a kémiateremben – Index, 2014. február 12.http://index.hu/belfold/2014/02/12/pokorni_zoltan_robbantott_a_kemiateremben/
Természettudományos öröm – hirextra.hu, 2014. február 12.http://hirextra.hu/2014/02/12/termeszettudomanyos-orom/
Modern eszköz, rengeteg kísérlet – rtlklub.hu, 2014. február 12.http://rtlklub.hu/hirek/belfold/video/238219
Korszerű laboratóriumot avattak egy hegyvidéki iskolában – Hír tv, 2014. február 12.
KK
http://mno.hu/ahirtvhirei/korszeru-laboratoriumot-avattak-egy-hegyvideki-iskolaban-1210628